Blog > Komentarze do wpisu

Ciasto drożdżowe z jagodami

Moja siostra wspomniała coś o cieście drożdżowym, zapytała czy nie mam jakiegoś wypróbowanego przepisu. Nigdy nie piekłam typowo drożdżowego ciasta (oprócz jagodzianek, pizzy itp), postanowiłam zrobić blachę drożdżowca z mrożonymi jagodami które leżały od zeszłego roku :)

Ciasto fajnie wyrosło, nie za małe,nie za wielkie.

Jeszcze ciepłe zaczęło wędrowac na talerze.Pychotka!

Ciasto drożdżowe z jagodami

* 500 g mąki

* 100 g margaryny

* 2 jaja

* 2 żółtka

* 80 g cukru

* 40 g drożdży

* szklanka mleka

* 1 opakowanie cukru waniliowego

* 0,5 l jagód mrożonych (mogą być inne owoce)

* szczypta soli

Na kruszonkę:

* 1/2 kostki margaryny

* 0,5 szklanki cukru

* szklanka mąki

Margarynę, cukier i makę łączymy.Zagniatamy tak długo, aż zrobi sie jednolite ciasto.Kruszonke wstawiamy do lodówki.


Ciasto:

1) wyciągamy jagody z zamrażarki, posypujemy cukrem waniliowym

2) W ciepłym mleku , z łyżeczką cukru rozprowadź drożdże. Pozostaw do wyrośnięcia.

3) Margarynę rozpuszczamy(nie gotujemy!) i odstawiamy do przestudzenia.

4)Przesianą mąkę ze szczyptą soli wsypujemy do miski,dodajemy cukier,jaja,wyrośnięty zaczyn, i margarynę.

5) Wyrabiamy ciasto na gładką masę (mozna sie pożądnie wyżyć :) ) i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

6) Po ok 15 minutach "rozciągamy" równo ciasto na blachę.(Najlepiej moczyc ręcę w ciepłej wodzie) Na ciasto rozkładamy owoce i posypujemy kruszonką.

Pieczemy w 180st C 35-45 minut ( zależy od piekarnika)

Po upieczeniu ciasto polewamy lukrem lub obsypujemy cukrem pudrem.

drozdżowe z jagodami

drożdżowe z jagodami


 

czwartek, 14 kwietnia 2011, kolorowowkuchni

Komentarze
2011/04/14 20:40:17
Uwielbiam drożdżowe! Pozdrawiam :)
-
2011/04/14 21:50:52
fajne ciasto, a jagody uwielbiam
-
2011/04/14 22:36:47
Pysznie wygląda to ciacho! Z jagodami chętnie bym zjadła. Uwielbiam drożdżowe ciasta z owocami:)
BLOG W 5 TRENDACH - Zagłosuj
Akcja: Nie kradnij zdjęć! Durszlak.pl