wtorek, 30 marca 2010

Zakupiłam słynną formę do deserów więc trzeba ją zaraz wypróbować-banalnie prosty,efektowny i lekki deser,

 

* Galaretka "owoce leśne"

* galaretka "agrestowa"

* mały banan

* garść jagód (ja miałam mrożone)

* 500 ml kremówki 30 %

 

Galaretkę agrestową rozpuszczamy w kubku (200ml) ciepłej wody, wystudzoną wlewamy do formy i wstawiamy do lodówki.Gdy juz stęgnie układamy na niej plasterki banana.

Galaretkę o smaku owoców leśnych rozpuszczamy w większym naczyniu (300 ml), 100ml odlewamy do innego kubeczka i wrzucamy  jagody.wstawiamy do lodówki.

Gdy galaretka z owocami będzie twarda kroimy w kostkę.

Kremówkę ubijamy,(2 łyżki odkładamy do dekoracji),a do ubitej kremówki wlewamy resztę ,ale uwaga! tęgnącej się galaretki o smaku owoce leśne.chwilę miksujemy.Następnie wsypujemy do "ptasiego mleczka" wcześniej pokrojoną galaretkę z owocami,i delikatnie mieszamy łyzką.Przekładamy do formy.Zamykamy szczelnie i wstawiamy na  2-3 godziny do lodówki.

Przed podaniem dekorujemy odłożoną kremówką.

Ptasie mleczko inaczej

ptasie mleczko inaczej2


 

17:22, kolorowowkuchni , Desery
Link Komentarze (3) »
poniedziałek, 29 marca 2010

Autorem przepisu jest mój mąż.Gotowanie metodą prób i błędów.Wyszło pysznie,a sekretem tego dania jest to że daliśmy wszystko to ,co bardzo nam smakuje,i robilismy je razem:)

Użyliśmy wielu gotowych produktów,jednak to nie zmienia faktu że   uszykowanie tej potrawy jest czasochłonne..,porcje dodawane były na oko..więc proszę mieć poprawkę na "dokładność" podanych proporcji:P

Danie Polsko -Chińskie

* średnia cebula

*  łyżka miodu

* 500 g wołowiny (pręga)

* puszka groszku

* 8-10 brukselek

* 2 opakowania warzyw na patelnię(mieszankę chińską,ważne by było dużo różnych warzyw,jak cukinia,groszek w łupinkach,marchewka,fasolka szparagowa itp)

*  mały słoiczek szparagów konserwowych

* garść suszonych grzybów Mun (ewentualnie mogą być ze słoika)

* sos sojowy

* kieliszek wódki lub ocet ryżowy

* olej

* 200 ml bulionu warzywnego lub wołowego  z kostki.

 

Na patelni rozpuszczamy łyżkę miodu,dolewamy 3-4 łyżki sosu sojowego i wódkę.mieszamy.Na tej mieszance szklimy wczesniej pokrojoną w kostkę cebulę.

Do woka wlewamy olej, wsypujemy "warzywa na patelnię" chwilkę smażymy,następnie dodajemy groszek z puszki,brukselkę,szparagi i wczesniej zeszkloną cebulkę z sosem.Przykrywamy  i dusimy,tak długo ,aż warzywa bedą miękkie.Od czasu do czasu delikatnie mieszamy.

Grzyby mun moczymy w ciepłej wodzie przez 10-15 minut,nastepnie kroimy w paseczki i dorzucamy do woka.

Oczyszczamy wołowinę z błonek,kroimy w paski, i wrzucamy na rozgrzany olej.smażymy podlewając sosem sojowym.Gdy mięso będzie zwarte i usmażone.dodajemy do warzyw,również z całym sosem z patelni.Na koniec dolewamy 200 ml bulionu.Warzywa z mięsem mieszamy i wszystko razem delikatnie gotujemy ok 20 minut.

Podajemy z ryżem,lub makaronem ryżowym. Ja do woka dodałam woreczek ugotowanego ryżu.I tak wymieszane podawałam w miseczkach.

wołowina

polsko chińskie

polsko chińskie2




11:14, kolorowowkuchni
Link Komentarze (1) »

Idealne drugie śniadanie,i zastępuje "coś słodkiego" i są w nich pyszne owoce. Dzieci zjadły po dwa wielkie ciastka,mi i mężowi mniej smakowało,gdyż nie wszyscy przepadają za bananami na ciepło:P

CIASTKA Z OWOCAMI

* Płat gotowego ciasta francuskiego

* małe jabłko

* średni banan

* 5 łyżek brązowego cukru

* łyżeczka białego cukru

* łyżka  roztopionego masła 

Ciasto pokroić na większe kwadraty,boki lekko zawinąć .Na małej patelni rozpuścić masło,odrobiną posmarować ciasto.do reszty masła wsypać 3 łyżeczki brązowego cukru,gdy lekko sie rozpuści dodajemy obranego i pokrojonego w plasterki banana.(mozna dać także plasterki jabłka-ja nie dawałam)Banana zrumienić z dwóch stron i delikatnie! układać na ciasto.Jabłko obrać i pokroić w plasterki,ułożyć na ciastka,obok bananów lub same na innym ciastku. łyżeczkę białego cukru wymieszać z pozostałym brązowym,posypać jabłka i banany.Ciastka wstawiamy na 15-20 minut do nagrzanego piekarnika.Piec w 200stC.

Po upieczeniu posypać obficie cukrem pudrem.

Gdy robimy większą ilość warto zrobić galaretkę w kubku wody,gdy lekko stęgnie polać odrobinę na ciastka i urozmaicić większą ilością owoców np mandarynkami czy winogronem.

ciacho fran



10:32, kolorowowkuchni , Dla dzieci
Link Komentarze (2) »
piątek, 26 marca 2010

 Musze przyznać że bardzo często je robię, gdy tylko pojawiają się młode ziemniaki. Taka odskocznia od frytek i tradycyjnych gotowanych ziemniaków.

Pieczone ziemniaki

* dowolna ilość niedużych młodych ziemniaków

* 2-3 ząbki czosnku

* sól, słodka papryka w proszku, pieprz

* suszone zioła prowansalskie, lub świeży rozmaryn lub tymianek

*olej

Sposób przygotowania:

Ziemniaki myję druciakiem (takim do naczyń), osuszam ręcznikiem papierowym i kroje na pół, lub gdy są większe na 4 części. Układam na wysmarowanej olejem blaszce, posypuję przyprawami, obok kładę nieobrane, ale rozgniecione ząbki czosnku i wstawiam do zimnego piekarnika, ustawiam temperaturę 200 st.C i piekę godzinę.


pieczone ziemniaki

 

środa, 24 marca 2010

Na szybko zrobiłam coś kolorowego do obiadu, z tego co miałam w domku.

Eksperyment wyszedł bardzo dobrze:) Sałatka do obiadu,ale myslę że na sezon grillowy będzie fajną odmianą

Zrobiłam małą miseczkę porcja na 2 osoby.

 

Kolorowa sałatka z pieczarkami

* duży pomidor

* 2 średnie ogórki kiszone

* pół zielonego ogórka ( średniego)

* 10-15 pieczarek marynowanych

* cebulka " z pieczarek"

* sól,pieprz,bazylia lub zioła prowansalskie.

* łyżka oliwy

Warzywa kroimy w kosteczkę,pieczarki w zleżności od wielkości, na 4 części lub plasterki. Przyprawiamy,wlewamy oliwę na koniec dodajemy bazylię lub zioła prowansalskie.

 kolorowa sałatka z pieczarkami

 kolorowa sałatka z pieczarkami 2


19:38, kolorowowkuchni
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 23 marca 2010

Zawsze ten sam dylemat co na kolację, kanapki do znudzenia..tak spojrzałam na moje jabłka..a może cos  z nich zrobić?..jest myśl..racuchy! Jeden z tych smaków mojego dzieciństwa zaraz obok wiejskiego chleba  polanego swojską smietaną i cukrem-co to były za czasy!

Do racuchów zalecana szklanka mleka..mniam...:)

RACUCHY Z JABŁKIEM

* 8 "kopiastych" łyżek  mąki

* 3 łyżeczki cukru waniliowego

* szczypta cynamonu (jak ktos lubi to można dać więcej!)

* płaska łyżeczka proszku do pieczenia

* o 200 ml mleka

* 1 jajko

* pokrojoene jabłuszko (wg uznania)

* olej do smażenia

Wszystko razem dobrze mieszamy.ciasto musi być "gęstawe",na koniec dodajemy jabłka,jesli ktoś je wcześniej obrał, zalecam skropić sokiem z cytrynki.wkłądamy łyżką na rozgrzany olej,formujemy placuszki:) nich się pięknie rumienia z dwóch stron.

Na koniec posypujemy cukrem pudrem(oj obficie!) ja to lubię z dżemikiem porzeczkowym domowej roboty:)

Pycha!Racuchy




17:47, kolorowowkuchni
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3
BLOG W 5 TRENDACH - Zagłosuj
Akcja: Nie kradnij zdjęć! Durszlak.pl